Recensie: webmaster
Zowel de ruimte als de personages zijn goed en gedetailleerd uitgewerkt. Dat de auteur een vrouw is uit zich duidelijk in de schrijfstijl en de verschillende verhaalelementen. De belangrijkste personages – behalve het eigenlijke hoofdpersonage – zijn sterke vrouwen met een eigen wil net zoals enkele bijpersonages. Maar ook in de beschrijving van Belezza zelf met romantische waterlopen en dito gondeliers, elegante maskers, bombastische jurken, feesten met prachtig vuurwerk, veel uiterlijke pracht en praal, enz… Anderzijds miste ik persoonlijk wel de typisch mannelijke humor, wat meer actie en spanning en ook de ‘vrouwelijke’ beschrijvingen waren niet altijd aan mij besteed. Desondanks toch een erg goed boek waarbij ik op het einde zelfs lichtjes een krop in de keel kreeg, maar dat kan ook wel aan mij liggen.
Over het algemeen is het vlot geschreven, hoewel de zinsconstructies niet altijd even gemakkelijk te volgen zijn. Niet te veel moeilijke woorden. Hierdoor ook vrij geschikt voor de zwakkere lezer.
Besluit:
Voor meisjes zeker een aanrader, voor jongens misschien een beetje te flauw hoewel ook zij er veel plezier aan zullen beleven. Het feit dat het hoofdpersonage een jongen is, helpt hierbij. Ook de vaderfiguren voor Lucien zullen jongens zeker aanspreken. Het einde van het boek doet verlangen naar meer, wat geen probleem is want er zijn nog drie vervolgen op dit boek. Het vierde boek moet evenwel nog verschijnen.